W miniony piątek na Dużej Scenie odbyła się premiera KORDIANA Juliusza Słowackiego w reżyserii Adama Orzechowskiego. Z przyjemnością informujemy, że przedstawienie spotkało się ze znakomitym przyjęciem krytyki teatralnej.
„Gorzkie to przedstawienie, mocne. Spektakl gorący, spektakl nieoczywisty. Spektakl który z założenia miał budzić dyskusje i takie dyskusje budzi.”
Jacek Wakar, Tygodnik Kulturalny TVP Kultura
„Adam Orzechowski wraz z dramaturgiem Radosławem Paczochą wystawiają KORDIANA Juliusza Słowackiego w Teatrze Wybrzeże bez nabożnego spoglądania na dziedzictwo romantyzmu. Śmiały dramaturgicznie kolaż i równie odważna inscenizacja nie pozostawią widza obojętnym. [...] Choć pewnie nie wszyscy widzowie będą gotowi zderzyć się z tym zwierciadłem, a także podjąć niełatwą refleksję nad kordianizmem i mitami ofiarniczymi, to warto podjąć próbę. Właśnie dziś.”
Wiktoria Formella, Nowa Siła Krytyczna
„W KORDIANIE w krwi się kąpie, krew się oblizuje, naznacza się nią bohaterów i nurza narodowe symbole. W tym świecie jest ból, przemoc i gwałt, więc musi być krew.”
Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza
„Gdański KORDIAN jest dla mnie przedstawieniem, które niezwykle ironicznie i błyskotliwie rozprawia się z wielką niezgodą w ogólnym pojmowaniu poezji między Polską a p. Słowackim. Które brutalnie wytrąca nas z przywiązania do jednego paradygmatu. Które prowokuje, stawiając przed nami świątynię poezji Słowackiego i nakazując pojęcie decyzji: widzimy w niej boga czy nie?”
Anna Jazgarska, portal Teatralny.pl
„Gdański KORDIAN dobrze trafia w teraźniejsze odczucia niepewności, rozchwiania czasu, końca bajki o końcu historii. Nie tylko to opisuje, ale też coś postuluje: odpowiedzialność za słowo. Bo słowa i idee mogą być w takich okresach brzemienne w konsekwencje.”
Jarosław Zalesiński, Teatr
„KORDIAN wystawiony w tym sezonie w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku to spektakl, po którym traci się dech: z wrażenia i ze strachu. [...] Teatr Wybrzeże to znakomita marka, miejsce, od którego wymaga się więcej. I to więcej udało się zrealizować w przypadku KORDIANA w stu procentach. [...] KORDIAN Orzechowskiego to sztuka o naszej bezsilności. O skazie milczenia. O bezbronności wobec zła.”
Tomasz Sobierajski, magazyn Elle Man
Jakie miejsce w teatrze jest najważniejsze? Ile jest reflektorów nad sceną? Jak wygląda sztuczna krew? Zapraszamy do zwiedzanie Sceny Kameralnej Teatru Wybrzeże podczas Nocy Muzeów! Trasa zwiedzania uwzględnia m.in. widownię, scenę, charakteryzatornię i garderoby.
Szanowni Państwo, w związku z obchodami 20-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej w dniu 1 maja na terenie całego Targu Węglowego zostanie wprowadzona reorganizacja ruchu uniemozliwiająca wjazd pojazdów. Prosimy o zrozumienie oraz zachęcamy do skorzystania z alternatywnych parkingów. Do zobaczenia w Teatrze Wybrzeże!
W sobotę, 12 maja odbędzie się szóste z cyklu spotkań łączących teatr z psychoanalizą – SPEKTAKL NA KOZETCE. Rozmowa wokół spektaklu PUNKT ZERO odbędzie się na Dużej Scenie w Gdańsku. Po zakończeniu przedstawienia (około godz. 17:45) rozpocznie się dyskusja. W spotkaniu weźmie udział Maciej Musiał, a poprowadzi je Marzena Grubba-Kowalska.