Za nami prapremiera RANDKI Z FEMINISTĄ z Anną Kociarz i Maciejem Konopińskim, która spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej. Dzisiaj o godzinie 21.00 zapraszamy na Scenę Letnią na prapremierę RANDKI Z FEMINISTĄ z Joanną Kreft-Baką i Krzysztofem Matuszewskim. Wstęp wolny.
Randka z feministą to przewrotna komedia romantyczna, w której dwoje aktorów wciela się jednocześnie w zakochaną parę tuż przed ślubem, byłych kochanków i niechętnych małżeństwu rodziców. Zmieniając wcielenia jak rękawiczki aktorzy dokonują wiwisekcji na emocjach bohaterów a zarazem opowiadają historię relacji zdawać by się mogło niemożliwej: przecież Ona lubi złych mężczyzn, a On jest feministą... Przezwyciężyć wszystkie przeszkody może jedynie, jak to w komediach romantycznych bywa, miłość, miłość, miłość.
Powstały dwa spektakle, w dwóch różnych obsadach. Choć oparte na tym samym tekście, są to z pewnością dwie różne RANDKI Z FEMINISTĄ...
„To solidna dawka zabawy materią teatru i humoru, który wywoła uśmiech nawet na twarzach największych malkontentów.”
Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl
Samantha Ellis
RANDKA Z FEMINISTĄ
Przekład: Elżbieta Woźniak
Reżyseria: Michał Derlatka
Scenografia: Magdalena Gajewska
Opracowanie muzyczne: Joanna Sówka-Sowińska
Opracowanie tekstu: Michał Kurkowski
Asystent reżysera: Joanna Kreft-Baka
Asystent reżysera: Anna Kociarz
Inspicjent, sufler: Katarzyna Wołodźko
W spektaklach występują:
Obsada I: Anna Kociarz - Kate, Morag, Carina, Maciej Konopiński - Steve, Joe, Ross
Obsada II: Joanna Kreft-Baka - Kate, Morag, Carina, Krzysztof Matuszewski - Steve, Joe, Ross
Prapremiery: I obsada - 15 lipca na Scenie Letniej, II obsada - 22 lipca na Scenie Letniej
Samantha Ellis - brytyjska pisarka i dramaturg. Urodziła się w rodzinie iracko-żydowskiej i dorastała w Londynie. Studiowała w Queens' College w Cambridge. Jej sztuka THE CANDY JAR została pokazana podczas festiwalu Fringe w Edynburgu w 1996 roku. Ellis pracowała jako dziennikarka, pisała felietony o historii teatru dla gazety The Guardian. W 2003 roku Theatre 503 wystawił jej sztukę PATCHING HAVOC. W 2006 roku BBC Radio 4 wyemitowało jej słuchowisko SUGAR AND SNOW, którego akcja rozgrywa się w społeczności kurdyjskiej w północnym Londynie; zaprezentowano je także w londyńskim Hampstead Theatre. Sztuka Ellis RANDKA Z FEMINISTĄ mająca swą premierę w Arcola Theatre w listopadzie 2016 roku spotkała się ze znakomitym przyjęciem publiczności i krytyki teatralnej.
Michał Derlatka (ur. 1981) - absolwent reżyserii i aktorstwa Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej, studiował też reżyserię i dramaturgię w Hiszpanii (Institut del Teatre, Barcelona). Specjalizuje się w przedstawieniach teatru formy i teatru młodego widza. Trójmiejskiej publiczność znany głównie z realizacji w Tetrze Wybrzeże (PODRÓŻE GULIWERA, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA) oraz w Teatrze Miniatura (FAHRENHEIT, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TRAMWAJE). Pod jego pieczą powstał realizowany od trzech lat cykliczny projekt lektur udramatyzowanych dla najmłodszych LEKCJE NIEGRZECZNOŚCI. Poza Trójmiastem współpracował z teatrami w całej Polsce, m. in. we Wrocławiu, Warszawie, Olsztynie, Jeleniej Górze, Kaliszu, a także za granicą: w Barcelonie, Kordobie w Czechach i na Słowacji.
Joanna Sówka-Sowińska (ur. 1982) - architekt, projektant przestrzeni dźwiękowych, animator kultury. Absolwentka Wydziału Architektury na Politechnice Gdańskiej oraz wydziału fotografii na uczelni Bellas Artes de Valencia w Hiszpanii. Autorka dźwięku do ponad 20 spektakli teatralnych, etiud ulicznych i czytań udramatyzowanych. m.in. do wyreżyserowanych przez Michała Derlatkę spektakli: SZNYCEL GÓRSKI, SIEDMIU KRASNOLUDKÓW, TESLA VS EDISON, RYDYGIER, MÓJ PRZYJACIEL WAMPIR, PRZYGODY KOZIOŁKA MATOŁKA i innych.
Magdalena Gajewska - scenograf. Absolwentka wydziału Architektury Wnętrz i Wzornictwa Przemysłowego poznańskiej ASP oraz Wydziału Scenografii ASP w Krakowie. Pracowała m.in. w Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Polskim w Bydgoszczy, Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Powszechnym w Warszawie. Od 2006 roku scenograf Teatru Wybrzeże. Laureatka nagrody im. Teresy Roszkowskiej przyznawanej przez Polski Ośrodek Międzynarodowego Instytutu ITI. Jest autorką scenografii m.in. do FARSY Z WALWORTH Endy Walsha, BABY CHANEL Nikołaja Kolady, BRONIEWSKIEGO Radosława Paczochy w reżyserii Adama Orzechowskiego oraz do ARABELI Maliny Prześlugi w reżyserii Pawła Aignera.
Michał Kurkowski (ur. 1989) - autor scenariuszy teatralnych, dramaturg, doktorant w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył Dramaturgię teatralną na Wydziale Reżyserii Dramatu krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych (d. PWST). Współpracował z reżyserką Małgorzatą Warsicką przy spektaklach KRÓL oraz DZIEJE UPADKÓW (przez miesięcznik Teatr przedstawienie zostało wyróżnione jako najlepsza adaptacja sezonu 2015/ 2016). Autor scenariuszy czytań dla Teatru Polskiego w Warszawie, Festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku oraz scenariuszy słuchowisk dla Audioteki. W czasie studiów asystował m.in. Piotrowi Gruszczyńskiemu przy KABARECIE WARSZAWSKIM w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego, Andrzejowi Chyrze przy operze CZARODZIEJSKA GÓRA Pawła Mykietyna oraz Mariuszowi Trelińskiemu podczas prac nad TRISTANEM I IZOLDĄ Richarda Wagnera. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant oraz kwartalniku Konteksty, wydawanym przez Instytut Sztuki PAN. W 2011 roku otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Swoje teksty publikował w miesięczniku literackim Akant, kwartalniku Konteksty wydawanym przez Instytut Sztuki PAN oraz Ruchu muzycznym.
12 kwietnia na Scenie Stara Apteka odbędzie się premiera spektaklu Ciemności kryją ziemię na podstawie powieści Jerzego Andrzejewskiego w reżyserii Tomasza Fryzła. Z reżyserem rozmawia Monika Mioduszewska.
55 lat pracy artystycznej Wandy Neumann! Serdecznie dziękujemy naszej wieloletniej aktorce za wspólną teatralną pracę.
Zapraszamy do zapoznania się z orędziem na Międzynarodowy Dzień Teatru 2024, które przygotował Jon Fosse. Na zamówienie Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego z języka norweskiego przełożyła Halina Thylwe.