W minioną sobotę na Scenie Malarnia odbyło się 8. Spotkanie Dyskusyjnego Klubu Teatralnego poświęcone EVIE PERON Copi'ego. Uczestniczył w nim reżyser Kuba Kowalski, choreograf Paweł Skalski oraz zespół aktorski. Dyskusję pomiędzy zespołem artystycznym a publicznością moderował dramaturg Teatru Wybrzeże, Jakub Roszkowski.
W trakcie blisko godzinnego spotkania Kuba Kowalski opowiadał o powodach dla których zrealizował EVĘ PERON, o procesie zbierania informacji na temat pierwszej w historii politycznej celebrytki, zagłębianiu się w kolejne książki biograficzne o Evicie. Ale jego realizacja nie miała być rodzajem teatralnej biografii. Reżyserowi zależało raczej na ukazaniu mechanizmów manipulacji, na postawieniu pytań o istotę tożsamości, siłę kreacji.
Publiczność jak zawsze dzieliła się z artystami swoimi interpretacjami spektaklu i dopytywała ich o dokładne znaczenie poszczególnych scen i o pracę aktorów nad rolą.
Łukasz Konopoka, który zagrał tytułową postać przyznał, że rola Evity była dla niego największym wyzwaniem w dotychczasowej karierze teatralnej. Wprawdzie już wcześniej grał rolę kobiecą - TAJEMNICZA IRMA VEP Charlesa Ludlama - ale w IRMIE VEP bawił się konwencją, motywami zaczerpniętymi z teatru, filmu i pop-kultury. W EVIE PERON nie było miejsca na zabawę. Konopka musiał naprawdę stać się na potrzeby spektaklu legendarną Evitą.
Kolejne spotkania Dyskusyjnego Klubu Teatralnego odbędą się już w nowym sezonie teatralnym, na początku października 2011 roku.
Zapraszamy do oglądania relacji filmowej z wydarzenia Dni Otwartych i mamy nadzieję, że widzimy się za rok!
Tańce, medytacja, krzyki i kolaże! W środę, 10 kwietnia w Teatrze Wybrzeże gościliśmy warsztaty Teatroteki Szkolnej Instytutu Teatralnego w Warszawie. Dziękujemy wspaniałym prowadzącym: Annie Zalewskiej-Uberman oraz Marcie Goseckiej, a także przybyłym nauczycielom i nauczycielkom.
21 kwietnia zaprszamy na spektakl z tłumaczeniem na Polski Język Migowy. Zagramy Kronikę wypadków miłosnych w reż. Jarosława Tumidajskiego. Po spektaklu odbędzie się rozmowa wokół przedstawienia w dwóch polskich językach: fonicznym i migowym.