Sukces NIEPOKOJU!

Sukces NIEPOKOJU!

Z przyjemnością informujemy, że prapremierowy pokaz NIEPOKOJU Iwana Wyrypajewa w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego spotkał się ze znakomitym przyjęciem publiczności, która nagrodziła aktorów gorącą owacją! Przedstawienie spotkało się również ze znakomitym przyjęciem krytyki teatralnej.

„NIEPOKÓJ Wyrypajewa jest wspólnym tryumfem Grzegorza Wiśniewskiego i aktorów. Autorem udanej scenografii jest, Mirek Kaczmarek, a muzyki Filip Kaniecki. Wydawać by się mogło, że temat jest tak poważny, że spektakl będzie trudny w odbiorze. Nic bardziej mylnego. Z zapartym tchem śledzimy to co dzieje się na scenie, zaskakujące meandry akcji. I jak zawsze w sztukach Wyrypajewa, tak i w NIEPOKOJU jest trochę smutno, trochę śmiesznie, trochę okrutnie, jak to w życiu. Polecam ten spektakl. Mądry, ciekawy tekst, akcja trzymająca w napięciu i znakomita gra.”

Grażyna Antoniewicz, Dziennik Bałtycki

„W teatrze Wyrypajewa liczą się emocje, nie zdarzenia. Nie liczy się też efekciarstwo. Zgodnie z intencjami dramatopisarza, Grzegorz Wiśniewski pozwala wybrzmieć dialogom i stawia na zbudowanie więzi z głównymi bohaterami. [...] Dorota Kolak, w pierwszej tak dużej roli teatralnej od czasu TROJANEK, wypada znakomicie. Jej Ulla jest z pozoru zimna, arogancka i niedostępna, chowa się za maskami tworzonych na swój temat legend. Za pomocą prostych, oszczędnych w ruchach środków kreuje nieodgadnioną i nieoczywistą bohaterkę, która bawi i wzrusza, jednocześnie wzbudzając współczucie i irytację.”

Magda Mielke, portal Trójmiasto.pl

„Mimo że Kolak stworzyła kreację, która z pewnością zapisze się w historii gdańskiej sceny na równi z jej rolami w TROJANKACH Jana Klaty i MARII STUART Adama Nalepy, nie odebrała ona autonomiczności i wyrazistości pozostałym postaciom.[...] Wiśniewski z dużym szacunkiem podszedł do tekstu Wyrypajewa, pozwolił mu wybrzmieć niemal w czystej formie. Dzięki temu spektakl w mistrzowski sposób ukazuje sieć uwikłań nie tyle nawet w skomplikowane relacje społeczne, co w ciemne wnętrze duszy, swoją niekochaną krew, przed którymi jedyną ucieczką okazuje się literatura. Talent nie jest tu gwarancją heroizmu etycznego, wręcz przeciwnie, wymaga prawdziwych ofiar. Zarówno Wyrypajew jak i Wiśniewski dotykają zatem samej istoty twórczości i ceny, jaką bywa ona okupiona.”

Wojciech Jerzy Kieler, Teatrologia.pl

„Scena należy tylko do jednej - Ulli Doroty Kolak, która niczym wytrawny magik żongluje prawdą i fantazją, steruje emocjami, rozbudza nadzieje i je gasi, podporządkowując sobie pozostałą czwórkę. Opowiada kolejne wersje swojej niezwykłej biografii, wychodząc z założenia, że nie liczą się fakty, lecz emocje. A wśród nich najważniejszy jest... niepokój.”

Katarzyna Fryc, Gazeta Wyborcza