Projekty

  • Recepta w Starej Aptece

    Miniatura projektu Recepta w Starej Aptece

    Od grudnia do czerwca, w każdy drugi poniedziałek miesiąca zapraszamy Państwa na spotkania w Starej Aptece, nowo otwartej scenie Teatru Wybrzeże. W programie m.in. czytania sztuk polskich i obcych dramatopisarzy, aktorskie lektury książek polskich pisarzy oraz spotkania z autorami czy wspólne oglądanie przedstawień głośnych europejskich reżyserów teatralnych. Zachęcamy Państwa do aktywnego uczestnictwa w rozmowie, prowadzonej przez dramaturgów Teatru Wybrzeże oraz ich gości. Wstęp wolny.

    Gościem pierwszego spotkania, które odbędzie się w poniedziałek, 10 grudnia o godzinie 18.00, będzie Jacek Hugo-Bader, jeden z najciekawszych polskich reporterów, od 1991 roku współpracujący z Gazetą Wyborczą. Autor głośnych książek, m.in. BIAŁEJ GORĄCZKI, DZIENNIKÓW KOŁYMSKICH czy DŁUGIEGO FILMU O MIŁOŚCI. POWRÓT NA BROAD PEAK. W 2014 roku prezydent Bronisław Komorowski nagrodził go Orderem Odrodzenia Polski. Jacek Hugo-Bader jest także dwukrotnym laureatem Grand Press oraz Nagrody Bursztynowego Motyla im. Arkadego Fiedlera. Po jednym z pierwszych, opublikowanych tekstów, w którym reporter zajął się historią Kałasznikowa (twórcy karabinu znanego jako Kałasznikow), Badera zaczęto nazwać specjalistą od Rosji – wtedy na wyrost, lecz od tamtej pory, już ponad dwadzieścia lat podróżuje po niej i stał się jej wytrawnym znawcą, wyczulonym na niuanse obserwatorem. Jacek Hugo-Bader znany jest także ze swojego poświęcenia dla tematu – nie wystarczy mu tylko biblioteczna kwerenda, on musi dotknąć, pojechać, poczuć, przekonać się na własnej skórze. Kiedy pisał tekst o polskich bezdomnych, postanowił zamieszkać na ulicy, kiedy chciał zaobserwować reakcje uczestników Marszu Niepodległości w Warszawie na ciemnoskórych, ucharakteryzował się na ciemnoskórego. W swoich dwóch najnowszych książkach, SKUSZE oraz AUDYCIE, reporter próbuje opisać prawie trzydzieści lat przemian w Polsce przez pryzmat zwyczajnych i niezwyczajnych ludzkich losów. O ile w pierwszej, SKUSZE, przygląda się życiu swoich znajomych i przyjaciół, z którymi działał w podziemiu Solidarnościowym (m.in. Michał Boni, Ewa Hołuszko, Maciej Zalewski), o tyle ta druga, AUDYT, jest zbiorem tekstów poświęconych bohaterom reportaży, które przed dwudziestu laty trafiały na pierwsze strony Gazety Wyborczej. Symboliczne miejsce spotkania w sercu Gdańska, miasta szczególnie istotnego w historii polskiej walki z komunizmem, będzie nie tylko okazją do rozmowy o fascynującej pracy reportera, lecz także szansą na refleksję nad sukcesami i porażkami (wkrótce) trzydziestu lat transformacji. 

    Spotkanie poprowadzi dramaturg Teatru Wybrzeże, Michał Kurkowski. Fragment książki SKUCHA przeczyta Cezary Rybiński. 

    Informujemy, że w górnym foyer Starej Apteki podczas spotkania będzie istniała możliwość zakupienia książek Jacka Hugo-Badera. Sprzedaż będzie prowadzić księgarnia Firmin. 

  • Dyskusyjny Klub Teatralny

    Miniatura projektu Dyskusyjny Klub Teatralny

    O DYSKUSYJNYM KLUBIE TEATRALNYM

    Celem Dyskusyjnego Klubu Teatralnego jest stworzenie miejsca otwartej dyskusji pomiędzy publicznością, twórcami i współtwórcami spektaklu. Chcemy nie tylko stworzyć widzom możliwość skonfrontowania swoich wrażeń i rozmowy o przedstawieniu, ale także sprowokować do podjęcia szerszej, wychodzącej poza ramy teatru dyskusji. Wszyscy uczestnicy Dyskusyjnego Klubu Teatralnego otrzymają kupony rabatowe uprawniające do zakupu 2 biletów w cenie 20 zł na spektakle grane w nadchodzącym miesiącu. Osoby, które zbiorą minimum 5 kuponów otrzymają Kartę Przyjaciela Teatru upoważniającą do rabatu przy zakupie biletów w ciągu całego sezonu.

    Pobierz regulamin dotyczący promocji cenowych DKT

  • Rodzic w Teatrze

    Miniatura projektu Rodzic w Teatrze

    Jesteś rodzicem? Chcesz wybrać się do Teatru, ale nie masz z kim zostawić dziecka? Mamy dla Ciebie idealne rozwiązanie! "Rodzic w Teatrze" zapewni Tobie i Twojemu dziecku niezapomniane wrażenia. Na teatralnym placu zabaw na Twoje dziecko czeka szereg gier ruchowych, zadań plastycznych, a nawet mała charakteryzacja...

    Najbliższy spektakl prezentowany w ramach "Rodzica w Teatrze" to: ŚWIĘTO WINKELRIDA. REWIA NARODOWA z 16 grudnia. Czas opieki obliczony jest na pół godziny przed spektaklem do pół godziny po spektaklu. Wejście od ul. Teatralnej przez portiernię. Liczba miejsc ograniczona. Zapisy dzieci (od 3 roku życia) oraz rezerwacja miejsc na wybrane spektakle pod numerem telefonu 58 301 13 28.

    Do zobaczenia w Teatrze Wybrzeże!

  • Lekcje Niegrzeczności

    Miniatura projektu Lekcje Niegrzeczności

     

    LEKCJE NIEGRZECZNOŚCI to przegląd literatury starszej i nowszej w formie udramatyzowanych czytań z domieszką magii teatru, których wspólnym mianownikiem jest różnorako pojmowany, obecny w literaturze dziecięcej od zawsze, „bohater niepokorny".

    LEKCJE NIEGRZECZNOŚCI przeznaczone są dla widzów od 6 roku życia. 

    lekcje niegrzecznosci
  • Wybrzeże Sztuki

    Miniatura projektu Wybrzeże Sztuki

    Szanowni Państwo, Drodzy Widzowie! 16 września zakończyła jubileuszowa 10. edycja naszego przeglądu Wybrzeże Sztuki. W jego ramach zaprezentowaliśmy z powodzeniem premierę TROJANEK Eurypidesa w reżyserii Jana Klaty, spektakl MURZYNI WE FLORENCJI Vedrany Rudan w reżyserii Iwony Kempy z Teatru Nowego Proxima, POD PRESJĄ wg scenariusza i w reżyserii Mai Kleczewskiej z Teatru Śląskiego, ZAPISKI Z WYGNANIA Sabiny Baral w reżyserii Magdy Umer z Teatru Polonia, PRZEBUDZENIE WIOSNY Franka Wedekinda w reżyserii Kuby Kowalskiego z Teatru Studyjnego Szkoły Filmowej, BELLA FIGURA Yasminy Rezy w reżyserii Grzegorza Wiśniewskiego oraz ŚMIERĆ BIAŁEJ POŃCZOCHY Mariana Pankowskiego w reżyserii Adama Orzechowskiego. Frekwencja na wszystkich przedstawieniach wyniosła sto procent! Dziękujemy Państwu za obecność i już teraz zapraszamy na kolejną edycję Wybrzeża Sztuki. Zapraszamy również do obejrzenia naszej galerii zdjęć!

    „Teatralne święto, jakie przygotowali widzom organizatorzy dziesiątej, jubileuszowej edycji Wybrzeża Sztuki obfitowało w repertuar zróżnicowany, semantycznie przebogaty, uderzający w receptory moralności. Publiczność musiała mieć się na baczności. Z wygody i bezpiecznego dystansu teatralnego fotela skutecznie wytrącało ją podszczypywanie nonkonformistycznego, mocnego i bezkompromisowego przekazu scenicznego. Naprawdę warto było zanurzyć się w tym estetycznym niepokoju.”

    Anna Kołodziejska, Teatralia Trójmiasto

    „Gdyby szukać wspólnego mianownika dla tegorocznego Wybrzeża Sztuki, z pewnością wskazać by wypadało koncentrację na losie kobiet niezrozumianych i porzuconych, niemieszczących się w ramach społecznych oczekiwań, hańbionych, upokarzanych i cierpiących. Dopiero na tle ich dramatu rozgrywają się dramaty całych społeczności. Skromnie, ale treściwie - tak najkrócej można by podsumować mijającą, dziesiątą edycję Wybrzeża Sztuki - wydarzenia, które decyzją dyrekcji Teatru Wybrzeże nie pretenduje do miana festiwalu i jest przeglądem bieżącej polskiej dramaturgii oraz próbą uchwycenia pulsu teatru, który wywołuje emocje, polemiki i jest szeroko komentowany w kraju.”

    Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl

    „W nieubłaganej rozpaczy, w przekonaniu, że człowiek rodzi się i już to go gubi, Eurypides w interpretacji Jana Klaty zdaje się być gorzkim egzystencjalistą, kimś na kształt Becketta antyku. [...] Teraz Klata powrócił do Gdańska. Przed laty jego głośne inscenizacje H. i FANTA$EGO budowały wizerunek Teatru Wybrzeże za dyrekcji Macieja Nowaka. Dziś Wybrzeże jest już innym miejscem, pod kierownictwem Adama Orzechowskiego stało się jednym z najlepiej prowadzonych teatrów w kraju. [...] Choć słowa Eurypidesa dawały pokusę uderzenia w patos, Klata i jego znakomite aktorki uważają, by nie dać się mu ponieść. TROJANKI wybrzmiewają dzięki temu sucho i konkretnie. [...] Patrzę na Dorotę Kolak i przechodzą mnie dreszcze. Wiadomo nie od wczoraj, że to jest wielka aktorka. Tyle że teraz – z większą niż jeszcze nie tak dawno intensywnością – pokazuje, że może zrobić wszystko, trafiając idealnie w każdy ton. Jako Hekabe ma w sobie esencję tragedii Eurypidesa, ale i cierpienie każdej matki, wraz z dziećmi tracącej uzasadnienie do życia. To wstrząsające. Siłę TROJANEK Klaty buduje jednak cały zespół Wybrzeża. [...] Klata buduje poczucie tragizmu, a potem pokazuje, że to był tylko błysk, bo już do takich myśli i uczuć nie jesteśmy zdolni. Przyzwyczajamy się. I właśnie to w znakomitych gdańskich TROJANKACH jest najbardziej przerażające.”

    Jacek Wakar, kwartalnik Więź

    „Jubileuszowa edycja okazała się jedną z ciekawszych, festiwalowych propozycji tego roku na Pomorzu.”

    Wiktoria Formella, Nowa Siła Krytyczna

    O WYBRZEŻU SZTUKI

    Wybrzeże Sztuki to coroczne święto miłośników teatru, bogate w najciekawsze, najwybitniejsze i najgłośniejsze spektakle prezentowane na polskich scenach. Dotychczasowe edycje naszego przeglądu dały trójmiejskiej publiczności możliwość obejrzenia m.in. OCZYSZCZONYCH Krzysztofa Warlikowskiego, TANGA Jerzego Jarockiego, WYCINKI HOLZFÄLLEN Krystiana Lupy, TRYLOGII Jana Klaty, W IMIĘ JAKUBA S. Pawła Demirskiego i Moniki Strzępki, MIĘDZY NAMI DOBRZE JEST Grzegorza Jarzyny. Przez sceny Wybrzeża Sztuki przewinęło się wielu wybitnych polskich aktorów. W mistrzowskich kreacjach nasza publiczność mogła podziwiać m.in. Krystynę Jandę, Danutę Stenkę, Annę Dymną, Maję Komorowską, Magdalenę Cielecką, Maję Ostaszewską, Danutę Szaflarską, Kingę Preis, Jana Peszka, Jana Frycza, Piotra Machalicę, Jerzego Trelę, Jana Englerta, Grzegorza Małeckiego, Krzystofa Globisza i Zbigniewa Zapasiewicza.

     

Poprzednie Edycje