Karmaniola czyli od Sasa do Lasa

Operetka to „boski idiotyzm”, wielkie słowa, emocje rozdęte do niewyobrażalnych rozmiarów, przesadne gesty, minoderia, błaha treść, muzyka wpadająca w ucho, pióra, fraki i wszelki nadmiar, można jej zarzucić wszystko, poza jednym: od stuleci niezmiennie cieszy się powodzeniem i znajduje się w repertuarze każdego liczącego się teatru operowego. KARMANIOLA operetta wielce narodowa Moniuszki, różni się od typowych operetkowych hitów. Akcja dzieje się w czasie Wielkiej Rewolucji Francuskiej, w Paryżu, amanci nie tracą głów dla pięknych dam, ale tracą je na gilotynie. Polak spotyka Polaka, wrzawa, nienawiść, polityka, śmierć, tęskna dumka śpiewana na swojską nutę, to właśnie prawdziwie polska operetka, polskie piekło, Polska dzisiaj. 

Tę operetkę komiczną z elementami historii, polityki i licznymi odniesieniami do chwili obecnej realizujemy w ramach obchodów 200. rocznicy urodzin Stanisława Moniuszki dofinansowanych ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Opis scenografii i postaci

W roli Krakowianki:Antonina Gzyl
Libretto:Joanna Kulmowa
Kierownictwo muzyczne i aranżacje:Tomasz Lewandowski
Scenografia:Magdalena Gajewska
Kostiumy:Zofia de Ines
Konsultacje wokalne:Cezary Szyfman
Projekt plakatu:Ryszard Kaja
Korepetytor:Tomasz Jocz
Asystent reżysera:Cezary Rybiński
Inspicjent, sufler:Agnieszka Szczepaniak
Zdjęcia:Dominik Werner